Trening mentalny

Co to jest trening mentalny?


Trening mentalny to nie czary czy sekretne rytuały. Oparty jest on przede wszystkim na sprawdzonych metodach oddziaływania i auto oddziaływania na ludzki umysł.

Narzędzia w większości opierają się na:

  • psychologii
  • fizjologii
  • socjologii
  • filozofii
  • etyce

Trening mentalny jest procesem – jak sama nazwa wskazuje, trzeba pewne rzeczy powtarzać, żeby je wytrenować i udoskonalić.

Trening mentalny jest relacją – bez względu na to jakie metody podczas współpracy ze sportowcem będą wykorzystywane niezwykle ważne jest wzajemne zaufanie oraz pewien rodzaj sympatii.

Trening mentalny jest strategią – mamy bowiem cel, mamy wyznaczony czas i mamy plan na to jak w tym czasie ten cel osiągnąć.

Trening mentalny nie jest psychologią ani psychoterapią – pomimo wielu zbieżności i zapożyczeń z psychologii warto sobie zdawać sprawę z tego, że są to jednak dwie różne dziedziny.

Skupienie się na teraźniejszości i przyszłości powoduje, że trening mentalny jest krótszy. w psychoterapii potrzeba zazwyczaj sporo czasu i nawet dziesiątek sesji żeby klient poczuł zmiany w jakości swojego życia.

Trening mentalny nie jest treningiem sportowym. Metody głównego trenera sportowego są główną osią, gdy tymczasem, ja skupiam się na przygotowaniu psychicznym. Szalenie ważna jest komunikacja między mną a trenerem głównym.

W treningu mentalnym wykorzystuje się również dużo narzędzi zaczerpniętych z biznesu. Dźwignie i zasada patero to tylko skromne przykłady.

Trening mentalny zwiększy Twoja pewność siebie, wewnętrzny balans oraz nawyk zwyciężania. Nauczysz się jak dać sobie prawo do porażki oraz zarządzać stresem.

Pomogę Ci zrealizować Twoje cele w sporcie, biznesie oraz w wyzwaniach życia codziennego. Zapraszam Cię na sesje treningu mentalnego.

Trening mentalny w biznesie


Psychologia biznesu nie jest aktualnie niczym obcym zwłaszcza, że przedsiębiorcy są coraz bardziej świadomi bliskich powiązań biznesu z psychologią. Sukces to nie tylko ciężka praca i posiadane zdolności ale także duże pokłady motywacji do działania.

Jeśli prowadzisz biznes i chcesz lepiej zarządzać swoimi działaniami a przede wszystkim sobą, powinieneś wdrożyć trening mentalny pomiędzy codzienne obowiązki. Taka praktyka sprawdza się również w przypadku potrzeby wykrycia problemów w biznesie. Często powodem kłopotów nie są inni ludzi czy sprawy lecz umysł i emocje, które towarzyszą nam każdego dnia i mają swoje odbicie w działaniach.

Trening mentalny zwiększa pewność siebie, która przydaje się nie tylko w prowadzeniu biznesu ale w życiu codziennym również.

Trening mentalny w sporcie


W sporcie przygotowanie mentalne nie jest niczym dziwnym. To wręcz obowiązkowe przygotowanie tuż obok przygotowania fizycznego. Bardzo często wyniki w sporcie mają swoje podłoże już w sferze mentalnej i to ona w dużej mierze odpowiada za to, kto wygrywa a przegrywa. Motywacja w sporcie najczęściej opiera się na treningu mentalnym dlatego jest to tak ważny element w czasie przygotowań do zawodów.

Każdy, kto zaczynał kiedyś przygodę ze sportem, choćby tylko krótkotrwałą, wie, jak ważna jest motywacja i cel. A ci, których wysiłki zakończyły się dość szybko, doskonale pamiętają moment, w którym motywacji zaczyna brakować. Takie chwile zdarzają się też zawodowcom, nawet tym z najwyższej ligi. Jak sobie z tym radzić? Z pomocą przychodzi trening mentalny. Jego plan ustalamy uwzględniając założenia główny trening, żeby przygotowanie stanowiło spójną jedność. W ten sposób zawodnik szykuje się do zawodów na każdej płaszczyźnie, co zwiększa pewność siebie i umożliwia osiągnięcie lepszych efektów.

Przygotowanie psychiczne jest niezwykle ważne. Często właśnie ono odgrywa najistotniejszą rolę i pomaga zwyciężyć w zawodach. Trzeba przy tym pamiętać, że każdy zawodnik ma inne potrzeby. Tak samo, jak w przypadku mięśni, tak też umysł rozwija się różnorodnymi sposobami i w innym tempie. Dobranie odpowiedniej taktyki i współgranie treningu mentalnego z fizycznym przygotowaniem to przepis na sukces! Jeśli zawodnik jest pozytywnie nastawiony i pewny siebie, to spada poziom stresu, który często blokuje organizm. Osiągając spokój mentalny i mając silną motywację, łatwiej jest wznieść się na wyżyny swoich możliwości i przekraczać własne granice.

Trening mentalny w sporcie jest potrzebny z wielu przyczyn. Przede wszystkim daje długotrwałą motywację, a pozytywne myślenie pomaga ukierunkować na wybrany cel. Ćwicząc mentalnie ustalasz priorytety i cele, które sobie wizualizujesz. Wyobrażając sobie zwycięstwo możesz poczuć się tak, jakby cel był już tylko o krok, a towarzyszące temu emocje dają energię do pracy nad przejściem pozostałej drogi. To powiązanie jest powodem, dla którego tak ważna jest moja współpraca z głównym trenerem. Jednak trening mentalny jest potrzebny nie tylko w sporcie zawodowym. Ćwicząc hobbystycznie też trzeba się motywować. Nie wystarczy chcieć schudnąć 5 kg. Trzeba konkretnie ustalić cele i plan działania, aby aktywność fizyczna była wydajna, regularna i dawała przyjemność.

Opinie o mnie

Zapisz się na szkolenie

    Oświadczam, że zapoznałem się z Regulaminem sklepu oraz Regulaminem ŚUDE oraz akceptuje ich warunki.]

    Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na używanie plików cookie. Więcej informacji

    Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalaj na pliki cookie”, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli będziesz nadal korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuję” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

    Zamknij